lunes, 7 de abril de 2008

Comentari del Reial Decret d'ensenyances mínimes per al segon cicle de l'Educació Infantil.

Com en aquest blog ja s’ha comentat, és necessari que a l’escola, ja des de l’Educació Infantil la introducció de l’ús de les noves tecnologies. Per això, és important un recolzament des de les lleis que regulen els continguts del nostre sistema educatiu.
En el Reial Decret 1630/2006, de 29 de desembre, per el qual s’estableixen els ensenyaments mínims del segon cicle de Educació Infantil, s’estableixen els continguts per al segon cicle d’Educació Infantil al voltant de tres àrees curricular: Coneixement d'un mateix i autonomia personal, Coneixement de l'entorn i Comunicació i representació.
Aquest Reial Decret es concretarà en cada Comunitat Autònoma en el Currículum. En el cas de la Comunitat Valenciana el Decret que concreta aquest Reial Decret és el Decret 38/2008, de 28 de març, del Consell, pel qual s’estableix el currículum del segon cicle de l’educació Infantil a la Comunitat Valenciana.
Centrant-nos en el nostre tema d’interés les TIC (Tecnologies de la Informació i de la Comunicació), en el Reial Decret el llenguatge audiovisual i tecnologies de la informació i la comunicació apareixen com a un bloc de continguts dins de l’àrea de Comunicació i representació. A més a més, en l’àrea de Coneixement de l’entorn, també és recalca la importància de les tecnologies com a elements presents a l’entorn dels nens i com mitjà per tal d’apropar-se al seu entorn.
Per tant, les noves tecnologies apareixen com a un contingut que s’ha de treballar a les aules d’Educació Infantil.

No hay comentarios: